Hati Yang Kau Sakiti

Bismillahhirahmanirrahim..

Jangan pernah katakan bahwa
cintamu hanyalah untukku
Karena kini kau telah membaginya

Maafkan jika memang kini
harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai

Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis... membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah disakiti

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis... membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti

Ku menangis... Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah.... Kau sakiti...

Lirik lagu  -Rossa-

Sebenarnya tajuk entry ni nak promot cerpen ni je Hati Yang Kau Sakiti. (klik untuk membaca). Tapi memang terasa sedikit sakit hati selepas membacanya. Cukup mudah lelaki untuk mengajak wanita berkahwin hanya untuk memuaskan nafsu sendiri. Bagi saya perkahwinan adalah satu tanggungjawab dan bukan hanya teman di tempat tidur semata-mata. Syukurlah tiada air mata yang menitis membaca cerpen tersebut. Sedih memang sedih. Menjiwai watak si "Hati Yang Kau Sakiti". Wahai lelaki, janganlah kamu menjadikan wanita hanya sebagai barang mainan dan dagangan kerana mereka mempunyai sekeping hati yang jika mereka menyintai, mereka akan menyintai sepenuh hati. Dan apabila mereka melepaskan hati itu, jangan kamu kembali pada mereka lagi kerana hati mereka sudah menjadi keras seperti batu. (SETELAH MEMBACA CERPEN TU ANDA AKAN MERASAI BETAPA SAKITNYA HATIMU).

Adakah Juliana akan kembali kepada suaminya kerana usia kandungannya pada ketika suami kembali adalah 6 bulan???. Kalau saya, saya tak mampu rasanya nak hidup tanpa suami di sisi setelah bernikah kelak. Kalau boleh nak ikut je kemana-mana suami pergi. Hahaha. Gatai. Buat masa sekarang memanglah saya lebih selesa bergerak solo kesana-kemari tanpa halangan sesiapa. Mama dan Abah saya pun memberi keizinan, asalkan pandai jaga diri dan maruah keluarga. Tapi saya juga tak mampu hidup tanpa mama dan abah di sisi. Saya kan anak mereka. Mereka sangat setia dan sabar melayan karenah saya ni, kalau orang lain mesti cakap, "tak larat nak layan". Huhuhu. Harap suami saya nanti takkan cakap macam tu lah. Setialah bersama saya, insyaAllah ke syurga kerana saya juga akan setia bersama awak wahai suamiku. Ameen.

MO kata : Kadang-kadang kita kena hipokrit untuk menggembirakan orang lain. Tapi hati sendiri terguris sepi. Tapi bila mengenangkan kata seorang sahabat "biar hati terguris jangan kita menguris kepada murka Allah", saya redha dengan semua ini.

Gambar dari FB
MO kata lagi : Semalam saya bermimpi saya telah bernikah dengan seorang ustaz. Adakah ini petanda yang Allah mahu kirimkan pada saya?? InsyaAllah jodoh yang DIA telah tetapkan untuk saya akan cuba membawa saya ke syurga Allah. Ameen. Saya tunggu saat si dia datang dan melafaz "Aku Terima Nikahnya". Doakan saya juga 1436 H. InsyaAllah.


12 Pesanan:

nur said... [Reply]

mg mndpt jodoh yg baik.... :)

korie hensem said... [Reply]

bila tgok org kawen tringin lak nak kawen. huhu. btw, semuanya ketentuan allah swt

Musafir Melayu said... [Reply]

Assalamualaikum,

Tak berapa faham sebenarnya...apa pun, all the best in life!!

Cik Tia said... [Reply]

akan dikunjungiiii dan dibacaiii :)

ahsfantasy24 said... [Reply]

Ya, sangat setuju.
perkahwinan ialah tanggungjawab..

Iffah Afeefah said... [Reply]

erm tula kene amik mse utk bace

Muslimah Optimis said... [Reply]

@nur

ameen

Muslimah Optimis said... [Reply]

@korie hensem

MO belum rasa teringin lagi ni... ya semuanya ketentuan Allah

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Musafir Melayu

Waalaikumussalam.

Nak faham kena baca cerpen tu dulu.. :-)

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Cik Tia

silalah berkunjung jika da kelapangan masa

Muslimah Optimis said... [Reply]

@ahsfantasy24

kan, setuju jugak

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Iffah Afeefah

bila ada masa terluang silalah baca