Teater 1 Plastik Hitam - Banyak Mesej Berguna


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kelmarin susunan angka yang sangat cantik 11.12.11... MO bersama 3 orang sahabat telah mengambil keputusan untuk menghabiskan masa bersama. 

Sebelum tu, pada 10.12.11 MO dan seorang sahabat (Siti) memulakan perjalanan 3 hari 2 malam kami ke Kuala Lumpur dari Shah Alam. Sebenarnya nak ke UM, walaupun baru beberapa bulan meninggalkan bumi UM namun rindu kian terasa pada kawan-kawan dan pensyarah. Ada urusan sebenarnya.

Kami menaiki KTM dari Stesen Batu Tiga Shah Alam ke Mid Valley. Tapi kami tak tau pulak kena tukar tren ke Seremban di KL Sentral. Patut la pelik sebab di signboard tu tak dak tulis pulak Mid Valley. MO sebelum ni dari Shah Alam akan turun di Kl Sentral dan amik ulat bulu (Putra) ke Stesen U. So 1 pengalaman baru bila nak turun ke Mid Valley. Sekurang-kurangya lepas ni takdaklah jakun lagi kan. 

Sesampai je di Mid Valley, perut mesti diisi memandangkan kami berdua belum menjamah apa-apa makanan berat sedangkan jam telah menunjukkan jam hampir 4.30 petang. Jadi kami singgah makan di Oasis, dan menu pilihan adalah Nasi Putih bersama Portugise Gril (entah macam mana eja tak tau). Huhuhu. Memang sedap. Lepas makan kami menuju ke surau dan tandas Jusco. Subhanallah, manusia punyalah ramai. Tandas dan surau tu pulak kecik. Jadi anda bayangkanlah macam mana keadaannya. Buat makluman, surau dan tandas Jusco ni bersebelahan je. Lepas dah selesai urusan di dua tempat wajib tersebut, kami pun round-round tengok ada sales bagus atau tidak.

Hurmmm. Bila ada sales, tentulah duit dalam dompet tu merayu-rayu untuk bertukar tangan. Kesimpulannya, dapat la sepasang kasut (tak dak diskaun pun sebab new arrival) dan hand bag (ada diskaun) dari rona yang sama. Mau jugaklah terbang beberapa keping not hijau. Huhuhu. Tapi itu hadiah untuk diri sendiri kan sempena sudah menjadi wanita yang bekerjaya. :-)

Lepas dah dapat beg dan kasut, kami singgah untuk beli buah tangan untuk Mentor yang banyak bagi dorongan dan tunjuk ajar semasa di UM dulu. Sebagai tanda ingatan. Kemudian kami terus mengambil teksi menghala ke UM kerana malam tersebut diadakan Malam Citra Seni oleh Early Childhood Education Society. Rasanya persembahan yang paling best tarian singa kot sebab tu secara live MO tengok tarian singa dengan jarak yang sangat dekat. Mengagumkan sebab komitmen penari tersebut yang beraksi seperti singa. Yang belakang tu la teruk kena banyak tunduk je. Yang depan pulak kena banyak angkat tangan. Haihhh, lenguh ceq tengok aihhh.

Habis event kami pun menghala ke rumah sewaan sahabat di Pantai Permai. Membersihkan diri, bersembang melepaskan kerinduan dan bertanya khabar, online sekejap kemudian terus tido. 

Hari berikutnya MO meneruskan perjalanan ke Stesen Masjid Jamek bersama Siti. Selalunya kami akan naik ke Stesen U kemudian mengambil putra ke Stesen Masjid Jamek tapi kali ni kami naik Metro Bus ke Stesen Bangsar baru menaiki putra ke Stesen Masjid Jamek. Errr, sampai di Stesen Putra satu kepelikan berlaku bila tiada orang yang bertugas di kaunter. Rupa-rupanya mesin beli kad pun dah berubah, sekarang dah tak pakai kad lagi tapi pakai token (besar syiling 20 sen dan bewarna biru). Satu lagi pengalaman baru kerana buat pertama kalinya membeli token Rapid KL. Yela, dah dua bulan meninggalkan bumi KL ni. Dalam masa sebulan je macam-macam boleh berubah kan.

Kami berdua berpisah di MJ, MO berjumpa dengan sahabat MO (Yuyu) dari Gombak manakala Siti pula berjumpa dengan kawannya. Dah sampai di Masjid Jamek tu apa lagi MO jadi rambang mata untuk membeli Pashmina yang pelbagai warna. AL-maklumlah MO ni pemakai Pashmina kerana saiznya yang besar dan memberi keselesaan tambahan pula tak perlukan masa yang terlalu lama untuk menghilangkan kedut. Kadang-kadang lepas dah kering dari jemuran terus dah boleh pakai tanpa iron. Heheh, malas punya orang kan.

Lepas menghabiskan lagi beberapa keping not merah dan hijau dari dalam dompet, MO dan Yuyu pun bergerak ke KLCC untuk berjumpa dengan Along dan Iffah. Ada peristiwa tak berapa manis di KLCC sebelum kami bergerak ke DBP. Huhuhuhu.

By the way, dah terpanjang pulak entry ni, so, untuk review Teater 1 Plastik Hitam ni tentu akan jadi bertambah panjang. Jadi MO akhiri entry ni di sini saja.

MO kata : Review 1 Plastik Hitam pada entry seterusnya. :-) Cuma satu yang boleh MO katakan, rasa berbaloi membayar harga tiket sebanyak RM 20 untuk satu persembahan teater yang cukup baik.

Sekian Wassalam.

3 Pesanan:

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

Adehhh. X cita lg. :p

Karl Shafek said... [Reply]

saya menanti komen anda.. By the way.. TQ for coming.. :)

Kira Sakura said... [Reply]

laaaa ingtkn dh review.. hihihiihi..