Generasi Pencetus Revolusi



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Generasi Pencetus Revolusi .. Wahhhhh.. Tajuk bikin gempak kan. Memang pon. Dalam dunia hari ini begitu banyak yang dapat kita tengok.. Kiri kanan depan belakang, rata-rata menjadikan Islam itu tersangat mudah. Ya memang Islam agama yang mudah tapi nak dipermudahkan lagi ke?

"Pakai tudung bawal tu payahlah. nak pin, pin lah, nak kena ironlah,"
 "Kalau payah pakai tudung bawal, pakailah shawls, tak payah nak iron-iron"
"Pakai shawls nak kena belit-belit, susahlah"

Haihhhhhhh, banyak pulak alasan ko bagi ye. Kalau rambut tu cantik takpe gak kan. Errrr.. Ni ada yang rambut macam dawai besi (huhhh, ni bukan MO sesaje cakap.. Realiti di masa kini)

Tu alasan yang tak pakai tudung kan. Yang pakai tudung pulak bagi alasan lain bila suruh pakai baju longgar-longgar, labuh-labuh.

"Kitorang pakai tudung la, tutup aurat la. bla..bla..bla"

Korang pikio ler sendiri. Benda dah wajib, lagi mau soal-soal. Bukan susah pon pakai baju longgar-longgar, labuh-labuh ni. Lebih selesa kot. Serius la MO cakap, lebih selesa berpakaian longgar.  Daripada pakai ketat-ketat menunjukkan lemak-lemak terkumpul.. Hohoho.. Kalo terasa maap ek.. 

Intro je tuh. Sebenarnya nak perkenalkan sebuah group baru yang diberi nama Generasi Pencetus Revolusi.
Klik untuk join group GPR




Kami sedang mengumpul mereka yang support dalam menaikkan Syiar Islam sebagai pegangan dalam sudut kehidupan seharian. Bukan sekular yang menjadi pilihan.


If you do,anda dijemput untuk join group Generasi Pencetus Revolusi yang diadakan di Facebook. Anda bebas bersuara,berbincang,dan menyampaikan apa apa suara yang anda ingin sampaikan.


Kita generasi yang bakal mengubah masa hadapan nanti.

Dan anda juga dijemput untuk like Fanpage Generasi Pencetus Revolusi di SINI..

Bukan sekadar group dan fanpages, blog  Memadam Komplikasi, Buang Sekulariti juga diwujudkan untuk berkongsi idea. Setakat ni dah ada 17 entry dan diterajui oleh 6 penulis (jika berminat menjadi penulis blog MK sila maklumkan pada kami). Anda bolehlah godek-godek dan tinggalkan komen ye. 


Semoga usaha kita yang kecil ini membawa makna yang besar dalam perjuangan demi menegakkan agama Islam tercinta. 

Masih ingatkah kita pada satu kisah Semasa Nabi Ibrahim sedang dibakar oleh Namrud yang zalim, seekor burung pipit berulang-alik daripada sebuah kolam ke lembah tempat Nabi Ibrahim sedang dibakar dengan membawa air kolam tadi dalam paruhnya yang kecil. Kejadian ini dilihat oleh malaikat Jibril a.s. dan Jibril bertanya kepada sang pipit, adakah air itu mampu untuk memadamkan api yang menggila marak dan besar itu? Lalu sang pipit menjawab, yang dia tahu bahawa air yang dibawa tidak terpadamkan api yang ganas itu. Namun, sekurang-kurangnya dia telah menjalankan tanggungjawabnya; tidak berdiam diri apabila melihat kekasih Allah dizalimi oleh orang kafir.

Jadi apa tindakan kita sekarang??? Ayuh klik jangan tak klik..
Terima kasih atas sokongan anda semua kepada Laman Muslimah Optimis dan kepada GPR.

Sekian Wassalam.

1 Pesanan:

saya bukan tomato said... [Reply]

wahhhh menarik nih .. terjahhh sat .. ^^