Risiko Menikah atau Risiko Berzina.


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hidup Satu Risiko


.
Klik pada gambar untuk membaca artikel Risiko Menikah atau Risiko Berzina. 


MO pinjam tajuk je.. Hehehe.. Asalnya nak menulis pasal Hidup Satu Risiko. Pastu google imej risiko, tetiba dibawa ke artikel Risiko Menikah atau Risiko Berzina. Jadi apa salahnya MO kongsikan kat sini kan. :-)

Setiap hari kita berhadapan dengan risiko kan. Sebab kita tak tahu apa yang akan berlaku pada masa hadapan. Siapa tahu mungkin seminit dari sekarang kita akan dirompak. 10 minit dari sekarang kita akan berhadapan dengan kemalangan ngeri. Pernahkan kita terfikir sebarang risiko yang mungkin kita hadapi. MO sendiri jarang memikirkan risiko-risiko itu tapi kadang-kala terfikir juga dan akan sentiasa berhati-hati.

Berhati-hatilah dalam menerima salam perkenalan yang dihulurkan oleh seseorang yang kita tak kenali (memanglah orang yang kita tak kenali kan, kalau dah kenal buat apa nak berkenalan lagi. Hehehe) kerana siapa tahu jika ada niat tersembunyi di hati mereka. Kalau niat baik, contoh nak menjadikan pasangan yang halal buatnya tak apalah juga, tapi kalau niat lain. Nauzubillah. Perkahwinan bukan kerana nafsu semata-mata. Perkahwinan itu luas skopnya, penuh tanggungjawab.

Boleh klik Perkahwinan dan Dosa , Dosa dalam Perkahwinan. Kenapa pula MO kaitkan Perkawinan dengan Dosa. Bukankah perkahwinan itu sesuatu yang mudah untuk mendapatkan pahala?? Selamat berfikir. :-)

MO kata : Hanya coretan pendek peringatan buat diri. Semoga MO akan terus tabah dan kuat dengan cabaran dan ujian dari ALLah stw.. Allah uji sebab Allah sayang. :-)

MO kata lagi : Setiap kejadian itu berlaku dengan penuh hikmah..

Sekian Wassalam. 

7 Pesanan:

Iffah Afeefah said... [Reply]

mekasih kak ats ingtan ni

aDisH.sHidA said... [Reply]

aima..terima kasih atas peringatan dan perkongsian nie

Bulan Syurga Firdausi said... [Reply]

takut bile bcerita ttg zina..sy pun akui byk godaan & dugaan untuk zina..nauzubillah...bila da kawen Dasim laknatullah pula kacau..tapi insyaAllah dgn ilmu & iman insyaAllah..Allah da ajar kan :)

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Iffah Afeefah

sama-sama kita ingat mengingatkan

Muslimah Optimis said... [Reply]

@aDisH.sHidA

sama-sama kak

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Bulan Syurga Firdausi

kuatkan iman, insyaAllah jauh dari semua yang Allah tak suka.. ooo.. encik bulan dah bernikah ya?? tahniah

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Bulan Syurga Firdausi

kuatkan iman, insyaAllah jauh dari semua yang Allah tak suka.. ooo.. encik bulan dah bernikah ya?? tahniah