Conan

Bismillahhirahmanirrahim.

Lima tahun lepas (Ogos 2010) aku pernah tulis satu cerpen sesedap rasa atas tujuan join Contest Cerpen Sesedap Rasa yang dianjurkan oleh blog ni Ain Zulaikha. Costest tu diberi beberapa keping gambar dan peserta diminta untuk membuat cerita berdasarkan gambar yang diberikan. Aku menang kategori serius kot. Oklah dapat menang topup. Zaman study, topup free memang dinanti-nanti. 

Mungkin cerpen aku tu boleh tahan best kot, tu boleh menang juga walaupun penganjur nak cari cerpen yang kelakar. Alhamdulillah, rezeki. Tapi bila aku baca balik nampak sangat kebudak-budakan.

Tapi selepas lima tahun, seorang paksu ni masih menantut sambungan cerita Conan ni. Dari dia single, dah kawen dan dah ada anak seorang, aku masih belum berjaya membuat sambungan cerpen tersebut. 

Hero dia aku letak nama Abontony Zulkarnain kot, tengok aku sendiri lupa apa aku tulis. Yang aku ingat heroin ada kucing warna kelabu jadi aku namakan dia Bool a.k.a Labu.

Kalau korang teringin nak baca try la KLIK LABU

MO kata : Sekejap betul masa berlalu eh.

MO kata lagi : Enjoy Hidup dalam tahun 2016.

0 Pesanan: