CEMBURU DAN JELES


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Lama Sungguh tidak menulis di laman ini. 
Banyak sungguh hutang pada Laman Muslimah Optimis ini.

MO sedang mengalami tahap tekanan super duper star, yang menyebabkan masa untuk MO mengarang, berfacebooking, bertwittering, berblogwalking dan berinterneto sangat limited.

Entry ni hanya entry ringkas sahaja... SPONTAN dari minda dan hati yang sedang bermukim pelbagai perasaan sekarang ni...

Bila Ada Rasa Cemburu Di Hati, Maknanya Anda Perlu Bekerja Lebih Keras Supaya Mencapai Apa Yang Dihajati..

Anda itu merujuk kepada saya.

Perancangan 5 tahun, 10 tahun, 15 tahun dan 20 tahun dari sekarang... 

Siapa saya 05 tahun akan datang?
Siapa saya 10 tahun akan datang?
Siapa saya 15 tahun akan datang?
Siapa saya 20 tahun akan datang?

Jom merancang, kerana orang yang gagal merancang itu sebenarnya dia telah merancang untuk gagal.

MO kata : Apa pun yang dilakukan ikhlaskan hati kerana Allah menilai setiap perlakuan kita..

Sekian Wassalam.

9 Pesanan:

H Y D E said... [Reply]

marilah kita sama-sama merancang.

Halawatul_Insyirah said... [Reply]

Samalah kita MO. Skrg sgt busy bila dah smbung belaja. Nk online pn pike 10 kali. Ujung minggu laa baru dpt facebooking, blogging, blogwalking tu sume. kalau x, pandang sepintas lalu jela. utk memantau:) hehe. btw, btl tu. kita perlu merancang, walaupun rancangan utk kita mmg Allah sudah tetapkan. tapi x semestinya kita tidak merlu merancang:)

YUYU ESUMI ユ ユ 江角 said... [Reply]

cemburu dan jeles tu bukan makna dia sama ke kakak sayang :P??

Siapa kamu 05 tahun akan datang?

saya doakan kamu berjaya dalam kerjaya dan sudah ditemui jodoh dengan lelaki yang baik2 ^^
selamat mencari matahari!!

Siapa kamu 10 tahun akan datang?

saya doakan kmu menjadi seorang ibu kepada anak-anak yang comel :)

Siapa kamu 15 tahun akan datang?

saya doakan kamu sudah mempunyai beberapa buah buku tulisan kamu..aminn..saya mahu menjadi pembeli pertama!

Siapa kamu 20 tahun akan datang?

saya doakan saat ini kamu sudah ade pangkat DR KOT.. ehehe...masa ini kamu sudah 44 kot.. dan kamu masih kelhatan anggun! dan masih seperti bintang yang saya kenali iaitu seorang yang comel!!! ^^ aminnn...

mulut sya masin taw,,,baru pas makan garam tdik! pape sayang kamu laju2 :)

model pakaian muslim wanita said... [Reply]

wow great post thanks

Gen2Merah said... [Reply]

kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya. Apa yang penting, kita sentiasa berubah ke arah kebaikan kan..

Muslimah Optimis said... [Reply]

@H Y D E jom..jom merancang.. penuh list

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Halawatul_Insyirah ya... hehehe... sebab Allah kata ALlah takkan mengubah nasib umatnya jika kita sendiri tak berusaha untuk berubah kan

Muslimah Optimis said... [Reply]

@YUYU ESUMI ユ ユ 江角 terima kasih sayang.. :-)

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Gen2Merah yep.. setuju dengan cikgu