Pesanan Kepada Bakal Suami


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Meh baca meh.. MO nak kongsikan satu kisah untuk teladan bersama..

Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk,

Isteri : "Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".

Akob : "Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.

Isteri : "Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.

Akob : "Betulkan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

Isteri : "Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

Akob : "Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya

Akob : "Awak minta tolong pada siapa...?".

Isteri : "Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

Akob : "Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

Isteri : "Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur dengannya".

Akob : " Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

Isteri : "Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!" 
MOST : 
Kepada semua suami dan bakal suami.. Sendiri mau pikir la kan.. Kalau ada peralatan yang rosak kat rumah memang dah menjadi tanggungjawab anda la nak membaikinya kan.. Dan kepada semua isteri dan bakal isteri juga, belajar-belajarlah sama untuk perkara-perkara basic macam tu.. Senang boleh baiki sendiri, kadang-kadang nak mintak tolong orang ni payah. Baik buat sendiri puas hati..
sumber : sini

sekian wassalam..

8 Pesanan:

pengemis Cinta~ said... [Reply]

Assalamualaikum MO..hehe.nice story.kelakar tapi bermesej..^_^

JIJI YU said... [Reply]

aahha akob ekk

hadiee said... [Reply]

gila lawak. hahahahadeii

Afikah Aziz said... [Reply]

hahaha pdn muka laki die..haihhh bini pun pndai erk bls balik kih3x :p

kiera'sakura said... [Reply]

kan.. sebab tue perempuan xleh jadi ayu lembut2 sgt... kene jugak belajar buat mcm tue..

cucu umie said... [Reply]

incya-Allah..harap2 adlh kesedrn untuk itu semua..lagipon itukan slh satu dripada tnggungjawab lelaki juga

Pendamba Mawar said... [Reply]

hehe macam ni pon boleh

Popoi said... [Reply]

nice story mo!! ^_^