Anak Yang Membahagiakan Ibu Bapa


Bismillahirrahmanirrahim...

Sejak akhir-akhir ni kerap pula saya berfacebooking. Dan saya suka membaca dan berkongsi status-status yang boleh melembutkan hati saya lebih dekat dengan Islam. Saya ternampak status di bawah :

Mak : Tahu tak kenapa mak sayang sangat kamu?
Anak : Sebab saya anak mak kan?
Mak : Tapi ada alasan yang lebih hebat daripada itu..
Anak : Apa tu mak?
Mak : Kerana boleh jadi kamu lah penyelamat ibu di kubur nanti andai malaikat sedang mahu memalu dan memukul jasad ibu nanti..
Anak : Mak! Janganlah...
Mak : Jadi anak soleh/solehah ye.. mak perlukan doamu di sana nak.. (lantas mengalirkan air mata cinta )


MO kata : Setiap ibu dan ayah mengimpikan anak-anak mereka menjadi soleh dan solehah. Melakukan perkara-perkara yang mendatangkan kebaikan.

MO kata lagi : Jadi anak yang soleh dan solehah ye. Boleh tak kalau dapat anak nanti, nak letak nama Soleh dan Solehah. :-) Hohoho..

2 Pesanan:

Muslimah Sejati said... [Reply]

Sedihnya... tingginya harapan ibu.. InsyaALLAH abah & mak, sy cuba untuk menjadi anak solehah... Semoga dipermudahkan, aamiin

Yildirim Fateh said... [Reply]

komen apa ya MO?

refer s.box