SMEi dalam dunia blog?

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Tetiba tadi tengok komen ada yang komen SMEi.. Apa kebenda tu?? Jenama henpon baru kot.. Tapi salah telahan.

 
SMEi = Saya Membaca Entri Ini !

MO ni jenis suka membaca tapi jarang nak drop komen. Mostly MO akan jadi silent reader je, masuk baca dan keluar. Aktiviti setiap hari MO adalah BW blog yang MO folo. SO setiap hari MO akan tercangak depan dashboard cari tajuk-tajuk yang best untuk MO baca.. Errrr, folo memang banyak blog (setakat ni 572 blog) tapi nak baca semua tu agak mustahillah jugak kan. So yang tajuk best ada pengisian jiwa MO akan masuk baca. :-)

Bukan bermakna MO langsung tak meninggalkan komen di mana-mana entry yang MO baca. Kalau entry tu betul-betul ada magnet buat MO komen, MO akan komen kadang-kadang panjang jugak komen MO. Hihihihi... 

Even blog yang baru pertama kali MO masuk pun kadang-kadang MO tak tinggal jejak atau drop komen. Hihihi.. Entah mengapa, malas kot.. :-)

Lepas ni kalau rasa malas sangat nak drop komen panjang-panjang taip je SMEi.. TAPI PASTIKAN ANDA SUDAH MEMBACA ENTRY TERSEBUT OJ... 

credit to Muhammad Iqbal atas idea SMEi ini. Meh sini baca entry beliau. 


MO kata : 
OJ tu adalah kata ganti OK.. Diilhamkan oleh Miss Ran. So lepas ni sama-sama kita guna OJ ye.. comel kan OJ je.. hihihi.. 

572 blog yang MO folo tu sebab MO nak folo, ada yang MO folo secara anon dan ada secara public, Most blog secara publiclah, tapi tak tau kenapa ada beberapa blog yang MO folo secara anon. Hihihi.. saja suka-suka. Sesapa yang suruh MO folo balik blog dia mintak maaflah, MO akan folo blog yang MO nak baca. Dalam blog yang MO suka nak baca tu pon ada entry yang tak terbaca. Tipu dan tipu kalau ada orang kata "aku baca semua blog yang aku folo melainkan dia hanya folo kurang dari 10 blog)..

Tepuk dada tanya hati, anda nak follower yang macam mana?? Folo dan blah atau folo dan baca?? MO nak orang yang datang folo blog MO sebab diorang folo dan nak datang lagi baca entry di Laman MO. 

Terima kasih atas kesudian membaca dan meninggalkan komen. :-)
Sekian Wassalam..


10 Pesanan:

Unknown said... [Reply]

hehe..wah baru ayie kak MO mcm gitu.. btw, ad betolnyer juga ckap kak MO..masekan 24hours, kita berada dihadapan lappy untuk meninjau kawan kita..

ayie nak try, SMEi.. hehe

halila Ibrahim said... [Reply]

SMEi... hehehe

Sumaiyyah said... [Reply]

Saya juga hanya follow blog2 yang saya nak baca. Saya juga tak kisah kalau ada silent readers- kalau ada yang dapat ambil manfaat dari penulisan kita, alhamdulillah, kalau tak,takpela. What we write in our blogs won't be everyone's cup of tea:)

CikTomyam said... [Reply]

SMEi...ejejejejeje oj tak?

Sunah Sakura said... [Reply]

SMEi.. OJ..

Pendamba Mawar said... [Reply]

faham.. smei

Unknown said... [Reply]

oyeah2

nash said... [Reply]

good thing! SMEi ^_^

apislerr said... [Reply]

smei;)

Muhd Iqbal Samsudin said... [Reply]

Jazakallahukahair :)

SMEi (^_^)

SMEi : Saya Membaca Entri Ini !