AKHI.. KU TUNGGU PINANGANMU..



Assalamualaikum. Ini bukan entry jiwang even kadang-kadang MO akan jadi jiwang jugak. Haha.. Pernah ke jadi jiwang ek?? hohoho.. tiada jawapan bagi soalan itu. Cuma kata-kata ini ditujukan kepada si dia yang belum kukenal siapa.. hahaha... Jangan gelak kat MO wehh.. malu la..eeeerrrrrr... tak la.. kata-kata ini ditujukan kepada si muslimin-muslimin di luar sana.. Inilah bisik hati srikandi Islam.

Akhi....
Jangan engkau puja puji kami bila pujianmu hanyalah janji-janji yang tak menentu. Hanya membuatku terlena dan terbuai hingga kami lupa bahwa kita sedang bermaksiat. Kau puji diriku,tapi kau hanya ingin membuatku tersenyum dan makin terbuai rayuanmu. Tidak.. tidak akhi,kami ingin kau puji setelah kau halal bagiku. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi.....
Tak akan kami langgar iffah ku dengan ajakan khalwat dari mu.
Engkaupun sebenarnya tau,hal itu hanya akan menimbulkan badai kelabu yang membuat kita tak berdaya karna pihak ketiga yang tak lain syetan yang ada di dekat kita. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi.....
Jagalah sikapmu pada kami,maka akankami jaga sikapku padamu,kami lemah akan sanjunganmu. Kecintaan ini ingin kami persembahkan kelak untuk suami,cinta nan kasih ini yang akan kami tuai untuk mencari ke ridhoan suami kelak. Jadi bagaimana mungkin kami mencinta pada hal yang tidak halal bagi kami, tentu Allah tak akan pernah ridho pada kami. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi.....
Jilbabku untuk melindungi kehormatan kami,santun kami untuk menjaga iffah . Jangan kau lenakan kami agar kami lepas kehormatan di hadapanmu sebelum engkau halal bagi kami. kami ingin engkau ikut menjaga kehormatan kami dengan menjaga kami,bukan malah membawa pada kenistaan. Agar kau mampu menjaga kami secara utuh,Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi....
kami memang tak sesempurna Aisyah dalam kecerdasan nya ataupun Fatimah dengan kelembutannya. Tapi kamiakan berusaha cerdas layaknya Aisyah dalam naunganmu dan kami akan berusaha selembut Fatimah dalam menenangkanmu.Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi....
Kau memang tak sehebat Ali ataupun sekuat Umar,tapi kau akan menjadi hebat layaknya Ali ketika kau menjaga kami dalam kelemahan kami dan kau akan sekuat Umar agar kami tidak selalu menjadi tulang yang bengkok. Kami butuh imam yang bisa menjaga ke imanan,bukan yang mebawa kami pada jurang maksiat. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

 
Sungguh,kami memang tidak mampu menahan kala kami jatuh hati,tapi kami tak akan mengobral pesona kami hanya karna cinta yang menuntut nafsu pada keramahan syetan pada kami. Bukanlah jatuh cinta bila kau ajak kami pada kemaksiatan. Bila kau memang jatuh cinta pada kami,jangan kau bebankan deritamu pada hati yang akan memuntutmu untuk berbuat nista. Ijinkan kami menjaga hatimu,agar kita bisa menjelang bersama Jannah Nya.Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

“Wahai jika engkau memiliki cinta
Dan telah terdorong dengan kerinduan
Maka anggaplah jarak perjalanan itu dekat
Karna kecintaan dan kerelaanmu pada penyeru
Ketika mereka menyeru..!!
Maka katakanlah,kami penuhi panggilanmu.
Seribu kali dengan sempurna
Janganlah kau berpaling
Hanya karna melihat gerimis
Jika engkau melihatnya “( Fii Zilalil Mahabbah )”

Tadi berjumpa dengan sahabat di FB (ohhh beliau lebih adik dari saya) dan ternampak nukilan ini yang dikongsi oleh beliau. So nak kongsi jugaklah kat Laman MO ni.. 
kalo nak baca dari FB klik kat sini.

tahniah kepada penulis yang ana tidak kenal siapa dia..

dan tak lupa nak cakap MO nak bagi hadiah ni.. jom klik sini
sekian wassalam..

22 Pesanan:

-failisa maskuri- said... [Reply]

salam...
mohon share ea puisi kt atas ni..
nice...like (=.=)

hana said... [Reply]

hehe..
nice..
nak share ye..
=D

Sunah Mohammad said... [Reply]

alhamdulillah...sangat senang hati membacanya ya ukhti..

iz said... [Reply]

err..entry ni sangat best dan menyentuh jiwa..kawan saya ckp..

NuSaNa NoSa 91 said... [Reply]

tersenyum tatkala membaca puisi ini.. berfikir andai ada lg lelaki yg berani meminang tanpa berkapel dulu.. ^_^

Miss Ran said... [Reply]

suka baca

lgi2 bile nme i disebut2

azwa amani said... [Reply]

nice...amani suka entry..mohon kebenaran untuk simpanan peribadi

Muslimah Optimis said... [Reply]

Kepada semua

sesiapa nak share silakan.. MO pun amik dari FB berkenan nak share kat blog.. xtau sapa penulis dia..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

nak senyum maneh ja kat MO lepas baca entry ni

=D

*47!k@# said... [Reply]

nice (^_^)

Muslimah Optimis said... [Reply]

@iz

hehehe.. yeke.. sapa kawan awak tu?? hoho.. ke awak yang cakap tapi memang entry ni sangat menyentuh jiwa

Fakhrul1409 said... [Reply]

ehem2...fakhrul akan masuk minang nt..bleh kah? hahahaha

Muslimah Optimis said... [Reply]

@NuSaNa NoSa 91

hehehhe.. masih ada lagi.. kawan saya dipinang tanpa berkapel dulu..hihi..

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Miss Ran

miss ran nama iffah ke?? atau nama apa

Muslimah Optimis said... [Reply]

@azwa amani

silakan.. ana pun nak buat simpanan peribadi

Muslimah Optimis said... [Reply]

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr

senyum mau maneh..hehehe...

Muslimah Optimis said... [Reply]

ika memang sangat nice ika

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Fakhrul1409

ya ustaz fakhrul masuk meminang isteri fakrul kan.. hehe..didoakan bahagia hingga ke syurga.. jangan lupa jemput kawan2 KBU tau ustaz fakrul

Solihin Zubir said... [Reply]

sgt puitis...

ada jugak bait2 yg sesuai kalo nk letak kt kad kawen.. hehehe..

Qaseh dalia adelia said... [Reply]

MENYENTUH JIWA THIS ENTRY .. TQ MO

bulat said... [Reply]

salam kak ranger :) duk melawat smbi tgk button nikah connection :)

sherah said... [Reply]

bagus entry nie akk :)