NAK MASUK NERAKA??PENGAKUAN IKHLAS NAK MASUK NERAKA??


Assalamualaikum... 
Ada ka orang nak masuk neraka Allah ni???
ohhhh.. takutnya nak masuk neraka kan.. 
kena api sikit pun dah melecur jari kan.. 
ermm apatah lagi nak masuk neraka Allah kan..

tapi sedarkah kita..
perlakuan kita..
tindakan kita..
nak kemana tu??
MO sendiri tak tau layakkah MO ke syurga nanti..
memang setiap mukmin itu akan masuk syurga selepas diseksa di neraka..
tapi sanggupkah kita????

  1. Sungai neraka adalah darah dan nanah busuk yang menggelegak,
  2. Minumannya adalah air yang mendidih,
  3. Naungannya adalah awan hitam yang panas,
  4. Anginnya adalah samum yang membawa hawa panas,
  5. Makanannya adalah zaqqum yang jika setetesnya jatuh ke bumi, nescaya hancurlah dunia dan seisinya,
  6. Bahan bakarnya adalah manusia dan batu api, panasnya membakar kulit hingga ke ulu hati,
  7. Pakaiannya adalah daripada potongan-potongan api yang membakar,
  8. Kedalamannya sejauh batu yang dibaling selama 70 tahun baharu akan tiba ke dasar.
  9. Suara neraka akan meraung geram kepada penghuninya.
  10. Penghuni neraka akan dibelenggu dengan rantai besi membara dan dipukul dengan palu godam, yang jika mengenai sebuah gunung nescaya gunung tesebut akan menjadi abu, dan wajah-wajah mereka diseret di atas bara api sedang tangan mereka terikat”
haaaaaaaa...
boleh klik sini..
rugi kalo tak klik..

tu entry lama MO...
saja nak kongsi dengan semua pembaca kan..
sebab semua perlu tau..

ok selepas dah baca entry MO pasal Imej 3D : Neraka tu,
sebelum nak tekan pangkah tu mai singgah blog depa..
Cik Tomyam kata kamu nak pilih jalan mana??


semoga semuanya beroleh manfaat...
 sekian wassalam..

7 Pesanan:

Erin Azizan said... [Reply]

masih ingin berubah jugak...sesungguhnya bnyk dosa yg telah dilakukan..t____t

kay_are said... [Reply]

masih cune untuk berubah lagi.. banyak dah salah dilakukan.. em

Syukri Hasshan said... [Reply]

betapa kerdilnya aku..hummm..

Najmah A. M said... [Reply]

baca solusi baru tadi. ada tentang hodohnya rupa ahli neraka. sebab baca buku sahabat, tak dapat nak kongsikan petikan dalam tu. :(

terima kasih, MO...sudi ingatkan kami2~ :')

putERi-kAtEk said... [Reply]

astgahfirullah....

hadiee said... [Reply]

pengingatan yg menarik

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said... [Reply]

betul tu...ramai yg mulut kata xnak masuk neraka,tapi perbuatan menunjukkan yg diorang nak..na'uzubillah