KALAU SAYANG LEPASKANLAH DIA

Assalamualaikum. Tekanannnnnn.. Tahap dinasor.. hohooo... Tapi dalam tekanan ni sempat lagi la nak update kan.. Apa punya orang la MO ni.. Sajalah nak share cerita sedih ni dengan semua..Tapi ni bukanlah kisah hidup MO..


Kisah bermula bila aku kenal dia di bangku sekolah lagi..dia memang cantik..ramai lelaki di sekolah yang suka kan dia...tapi aku bertuah sebab aku satu kelas dengan dia hehe.aku tak lah hensem mane pun tapi dia still nak kawan ngn aku..kami berkawan hingga lah masing-masing masuk universiti...lepas grad kami bertuah terus dapat kerja..rancang nak kawin lepas setahun kerja

Tapi apakan daya lepas setahun kami kerja..hubungan kami akhirnya sampai ke pengetahuan keluarga si dia..si dia anak orang berada. ayah dia ada company sendiri.family dia tak suka aku cuma kerana keluarga aku orang miskin orang kampung kuno...penting sangat ke darjat keturunan tu..erm...ye lah maybe dia orang rasa malu kalau bermenantukan orang kampung...

Si dia mahu aku dengan dia kawin lari..aku cakap jangan nanti malu keluarga kita.berkat keluarga tu penting..erm..akhirnya si dia akur...aku sendiri yang lepaskan dia.aku cakap yang aku lepas kan dia sbb aku sayang kan dia..dia cuma senyap je tak ckp apa2 pun...aku suh dia terima je pilihan ibubapa dia...tak lama lepas tu dorang terus kawin..

Aku berazam untuk buktikan kan pada keluarga dia yang aku boleh berjaya malah lebih berjaya dari family dia...enam bulan lepas tu aku terkejut sbb dengar citer dorang dah cerai..tuhan itu maha berkuasa kan..aku cuma kesian kan kt dia..ini semua salah aku ke sbb lepaskan dia dulu??

Sedih tu memang sedih lah..aku rasa macam nak contact dia pastu kawin dengan dia tapi apakan daya dia cuma seorang watak dalam citer sinetron yang aku tengok kat tv3 je huhuhuhuh...tacing2...aku pun terus tutup tv g tido huhuhu.... 

Terima kasih kumbang jingga buat MO terhibur semalam dengan entry ini. Tu yang nak share dengan semua orang tu. Hihihi..  Sekian wassalam.

18 Pesanan:

AdyBudika said... [Reply]

so swetsss

najihahfara said... [Reply]

sweetnye..
semua tu terjadi ada hikmah nye

Anonymous said... [Reply]

ades....ingt citer betol la tadi

Unknown said... [Reply]

kih kih kih...cm kisah benar la plak..last2....
adesss (-_-!!)

Sweetmango said... [Reply]

addduuuhhhhh baru nak seronok... aduyaiii..

Penjejak Mimpi said... [Reply]

MO: Tipah tertipu..

.::.MY.s.e.l.f.::. said... [Reply]

baru jew nak komen "so sweet"..

waaaa... finaz tertipu....

papepun, nice entry.. cerita dia menarik...

Muslimah Optimis said... [Reply]

hahahahaha.. kepada semua MO pon rasa tertipu jugak tu yang nak share dengan semua pembaca Laman MO.. hihihi

Farhan AJ said... [Reply]

banyak la korang punye sweet..aku geram neh dgn MO..hahahaha..penat2 aku baca sampai habes,kene getah macam ni je..grrrrrr :D

Miz Waniey said... [Reply]

ohh....tertipu laa..

nur aisya humaira said... [Reply]

semangat bace,igtkn cite betl..ngeh2..;)

Unknown said... [Reply]

haha..boleh pulak~ades..

Unknown said... [Reply]

mo..anda di tag

http://snasatieka.blogspot.com/2011/04/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html

Unknown said... [Reply]

sabor je la ngn post camni. BTW, mmg best!

AhmaD MuizZ said... [Reply]

adoyai...bru nk layan~~skali sinetron laaa

Muslimah Optimis said... [Reply]

kepada semua.. maaf a ya.. hihihi.. sekali sekala kan.. maksudnya di sini anda semua da jiwa dan perasaan la..hihi

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

tu dia aih.. nadh kena la beb.. ahahaha.. :P jiwang2.. :P

syukri0235 said... [Reply]

Terkena sudahhhh :P hahaha!