Perempuan Yang Tak Menutup Aurat dengan Sempurna Akan Mula Menutup Aurat Apabila....


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Hurmmmmmmm... Masa semakin hampir dengan tarikh akhir praktikum. Maka segala jenis laporan perlu disiapkan dalam jangka masa yang singkat ini. Kajian kes, portfolio pengajaran, RPH dan RPS (touch up mana yang tak kena tu) ditambah lagi dengan Fail Pengurusan (ada ka kami cikgu praktikal yang kena buat???).. Huhuhuhu... 

2 Julai 2011 Hari Sukan Sekolah. tetiba Cikgu Praktikal ni nak kena jadi juruacara sebab cikgu yang sepatutnya jadi juruacara tu ada kelas (beliau sambung belajar). Haiyakkkkkk... Tadi raptai penuh, alhamdulillah berjalan lancar.. Semoga dipermudahkan urusan dan semoga tak tersasul nanti... Ameen.

DAN Mintak Maaf sangat, juri masih lagi dalam proses pemilihan pemenang contest AKU INGIN BERUBAH. Susah nak buat pilihan pemenang sebenaqnya. Sabar ya. InsyaAllah, pemenang akan diumumkan nanti. Calon pemenang boleh rujuk sini.

Baiklah, kita kembali ke topik entry kali ni. Bila agaknya perempuan-perempuan yang tak menutup aurat dengan sempurna tu akan menutup aurat mereka dengan sempurna?? Huhhh.. Soalan pedas ni.. Kita tau ka bila hati depa nak terbukak untuk tutup aurat dengan sempurna??? Hurmmmm.. Hanya Allah yang mengetahui.. 

Ikuti dialog antara seorang abang dan adik di bawah..
adik : abg tahu tak bila perempuan yg tak tutup aurat akn mula menutup aurat?
abg  : pergi haji la dik, masa kahwin, kan?
adik : salah, teka la lagi
abg  : (berfikir) masa dah dapat hidayah Allah kan?
adik : salah, nak tahu jawapanya tak?? senang ja..
abg  : apa dia dik?
adik : tadi ustazah cakap kat sekolah, perempuan akan menutup auratnya apabila dia dikafankan, akan tutup buat selamanya
abg : (hebat kata2 ustazah yg mendalam maksudnya).=)
sumber : Group Tarbiyah
So.. Kepada yang bergelar perempuan secara biologinya.. Nak tunggu kaku tak bernyawa baru nak tutup aurat dengan sempurna??? Hurmmm.. Peringatan untuk diri MO dan sahabat-sahabat yang MO sayang. Beringatlah selagi akal kita waras berfikir.
 Klik sini untuk Kempen Jom Tutup Aurat.. 
Semoga kita semua dalam redha Allah swt..  Ameen..
Sekian wassalam.. 

14 Pesanan:

JIJI YU said... [Reply]

huk2..laki2 pon same gak

cik pulau said... [Reply]

moga kita semua terhindar dari semua tu..
amin..

K O R I E said... [Reply]

salam, wah suka apa yg MO ckp dlm entri ni.
sokong!. dorang mkin lma mkin xnk ikut ckp

aniki said... [Reply]

TERBAIK laaaaa....

FiZ said... [Reply]

nice sharing info ;)

nazirulhazwan~ said... [Reply]

pang!pelempang kat muke bagi gadis2 tidak bertudung.hahaha

Gen2Merah said... [Reply]

selamat menjalani kehidupan berpraktikum ya.. insya Allah, mudah2an jadi bakal guru yang cemerlang kelak

FasiHaH SupiaN said... [Reply]

MO, saya pun ada buat entri ni hari tu...:)

Подтверждаю said... [Reply]

as salam..

▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

as salam..
hm..kita yang beringat, ingatkan mereka yang lalai. insya'Allah bila kita lalai, atas sandaran-Nya, ad ayang menegur

=)

1.Blogger Ter-buta Dari Nama Pena Sendiri
2.Isra' Mikraj Dari Sudut Teori Saintifik Albert Eistein
4.Berubat Dengan Minyak Wangi Ka'abah
3.Tutorial Posting Entri ketika Dashboard Tak Boleh Di Akses.


by: http://fadzli-rt.blogspot.com (link entri segmen).

Подтверждаю said... [Reply]

aik? tengah online ya?~
hehe~ pakcik baru nak away ni. dah masuk waktu solat. yuk solat~

hehe. bakal cikgu sedang mencari pemenang. moga dipermudahkan-Nya

=)

ariana's said... [Reply]

Entri yg bagus sgt ni..t'kasih , sudi share..
Moga Allah permudahkan setiap niat kita yg baik..utk kita laksanakan.., kerana kita adalah hambanya yg sgt lemah, sentiasa tewas dgn bisikan syaitan..

Aretikz said... [Reply]

tutuplah auratmu sebelum auratmu ditutupkan.. kan? hehe..

Peringatan buat kita smua.. ^_^

Hadi Rofiee said... [Reply]

Saya mahukan perempuan yang menjaga auratnya sebagai isteri. ;-)

kiera'sakura said... [Reply]

sedang berusaha perbetulkan apa yang sumbang.. doakan kami dapat tutup aurat dengan sempurna.. T.T