TIADA TAJUK OKEH!!!

Salam Semua...

Dikala pagi, aku berbalas madah kata
kata bukan sebarang kata
ini kata sangat berbisa

coretan dua sahabat Angin dan Bintang 


yeah, 
dulu main lukis-lukis kat doodle YM, 
tadi main coret-coret kat YM..

yang kaler biru tu coretan angin
yang warna pepel pulak coretan Bintang (MO la tu)

jom baca coretan kami

Tiada Tajuk Okeh
setiap  yang hidup pasti perlukan angin
aku juga perlu
setiap yang hidup pasti perlukan bintang
bukan sebab cantik
indah dimata
tapi bintang petunjuk jalan
moga jumpa bintang sebenar
petunjuk ke arah kebenaran
kadang-kadang kita silap
kita ingatkan bintang itu yang memberi cahaya
tapi pantulan cahaya bulan
bulan yang memberi cahaya
tapi sekali lagi kita silap
kerana bulan memantulkan cahaya matahari
ya
matahari
tak pernah lokek dengan cahayanya
tanpa matahari tentu kita dalam kegelapan
begitu juga nur islam
tanpa nur islam
pasti kita sesat
sesat kerana tidak dapat melihat jalan
jalan yang ada bukan hanya satu
bukan juga dua
namun beribu-ribu
pilih saja mana yang suka
namun pilihan kita tak semestinya tepat
tanpa petunjuk sebenar
itulah cahaya islam
agama teragung

Inilah coretan di kala jam sudah melangkaui 2 pagi.. kami masih melayan emosi..
tacing-tacing lagi..
huhuhu..

semoga ukhwah ni diredhai..
Saya sayang kamu kerana Allah
(pengakuan berani mati tuh)

okeh..okeh...actually ada puisi kedua....
juga tiada tajuk..

tunggu entry
TIADA TAJUK LAGI...

tapi nanti okeh...

sekian, wassalam

2 Pesanan:

YUYU ESUMI ユ ユ 江角 said... [Reply]

law tulis bukan nak pendek2 kan,,dush dush

Muslimah Optimis said... [Reply]

yuyu esumi :

yo lah... bila jari jemari dah menari-menari di atas keybord...selagi dok dengar lagu selagi tu lah dia menari (saya menaip sambil dngar lagu) nasib lah kan...huhu