BAHAYA LETAK GAMBAR DI INTERNET


Assalamualaikum..

Aku bukan siapa-siapa,
Aku hanya manusia yang tak lepas dari kesalahan.. 

petikan lirik lagu
siapa pun penyayinya namun kredit kepada penulis lirik lagu tersebut..

Memang manusia tak pernah lari dari melakukan kesilapan yang nyata..
MO juga pernah alpa suatu ketika dulu dan
 alhamdulillah Allah menarik MO kembali ke jalan yang benar..
dan MO sentiasa berpegang dengan kata
"Semua orang ada kisah silam dan semua orang juga ada masa depan"
jangan pernah berhenti berharap dengan Allah swt..

baiklah, 
bukan mengenai lirik lagu tersebut yang mahu MO bicarakan di sini,
namun mengenai hak milik kita yang mungkin akan diceroboh..

cuba lihat gambar di bawah

sumber : sini


haaaaaaaaa.......bahaya tak????

suatu ketika dahulu MO banyak juga upload gambar-gambar di FB,
banyak jugak gambar-gambar di blog,
tapi selepas suatu insiden,
semua gambar dibuang dari blog dan FB..
bukan kerana takutkan kejadian ini berlaku
(tapi takut jugak la)

namun salah satu sebab lain
sebab ini,
sila klik untuk ke halaman tersebut..
beringatlah sebelum kena..
nasihat untuk diri MO dan yang lain juga..

hargailah diri kita sendiri kerana yang merosakkan diri kita bukan orang lain
 namun diri kita sendiri jika kita membiarkan nafsu beraja di hati..

sekian wassalam

24 Pesanan:

kuzer miyo said... [Reply]

mmg btul~
aku pon takot nak letak~
tapi ade je slumber nk letak , .
aku fikir satu je . bila penjenayah dicari dari AS. sume wajah akan keluar~ trmsuk dari semua pelusuk negara . tp xtaw la bnde ni btul ke tak .

hadiee said... [Reply]

wat doodle ok la jugak kan. haha. mari men'doodle'kan diri. :D

Gen2Merah said... [Reply]

iya, setuju sangat2.. banyak org suka ambil kesempatan skrg ni. berhati2 dengan dunia yang semakin canggih ini..

Cikgu CTE said... [Reply]

kelakar pulak bila ligat gambar yang telah diedit tu...
paling takut kalau gambar kita diedit mcm gambar yg paling bawh....

tak pasal2....

Qaseh dalia adelia said... [Reply]

huhu baru je letak dalam entry sekeping adehhh tq Mo

saya bukan tomato said... [Reply]

boleh jadik fitnah jugak kan..
astaghfirullahalazim.. takut,, tengs k.a :)

hanim azhari said... [Reply]

huhu bahaya ni..ishkk3x

CikTomyam said... [Reply]

@hadiee
doodle tu apa?

pRiNCe said... [Reply]

http://hackerz91.blogspot.com/2011/03/contest-cabutan-bertuah-untuk-semua.html

xpe2...kat blog n fb x de gmbr den...:)

Abhamz said... [Reply]

salam, bagus ingatan tersebut...sebelum terkena lebih baik beringat.

aNdi.Hanin::حنين نظوره said... [Reply]

yup btl, saya pun ada kisah pahit pasal gamba nih. terus remove semua gambar =_="

kay_are said... [Reply]

pas tengok gambar2 tu.. ok.. memang bahaye.. ++ pic pompuan, ntah ape r dorang wat agaknye.. ish ish

Muslimah Optimis said... [Reply]

@kuzer miyo
takutnya kalo mcm tu..huhu

Muslimah Optimis said... [Reply]

@hadieetolong wat doodle untuk akak

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Gen2Merah
ya memang kena berhati2..

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Cikgu CTEmemang takut pon..huhuu

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Qaseh dalia adelia
sama2..

Muslimah Optimis said... [Reply]

@saya bukan tomato
aha, sebab tu k.a xletak gambaq dekat FB..huhu

Muslimah Optimis said... [Reply]

@hanim azhari

memang bahaya sangat2

Muslimah Optimis said... [Reply]

@CikTomyam kartun

Muslimah Optimis said... [Reply]

@pRiNCe

huhuhu..sama la mcm MO

Muslimah Optimis said... [Reply]

@aNdi.Hanin::حنين نظوره saya pun sama

Muslimah Optimis said... [Reply]

@kay_are

kalo pompuan lagi la bahaya kot

Shafiq said... [Reply]

Salam..
Btul Kak MO, Bahaya Letak Gambar Nie..Teutama Perempuan,
lelaki pun jgk, pic sy prnh kna curi..Nak Elakkan gambar dicuri letak Taqline di gambar mcm url blog ka atau nama kita..