SURAT CINTA DARI KEKASIH

salam alaik...
Di bawah ini ada surat cinta buat kita semua.
Semoga kita bisa lebih menghargai cintaNya ..
baca dan hayatilah..


" Hamba-Ku menyombongkan diri terhadap-Ku
padahal Akulah yang melindungi mereka di tempat tidur mereka
Antara-Ku dan jin serta manusia terjadi berita besar :
bahwa Aku yang telah menciptakan mereka
namun yang disembah adalah selainKu
Aku yang memberi rizki, namun selain-Ku yang disyukuri

Kebaikan-Ku senantiasa turun kepada hamba-Ku,
tapi kejahatan mereka yang naik kepada-Ku
Aku mencintai mereka dengan memberi nikmat-nikmat Ku
sedangkan Aku tidak memerlukan mereka
mereka memancing kemurkaan-Ku dengan berbagai kemaksiatan
padahal mereka adalah yang paling perlukan-Ku

Siapa-siapa yang datang kepada-Ku,
akan Kujemput ia dari kejauhan
Siapa-siapa yang berpaling dari-Ku,
maka Aku akan memanggilnya dari kejauhan
Siapa-siapa yang meninggalkan sesuatu demi Aku,
Aku berikan padanya, lebih dari cukup
Siapa-siapa yang menginginkan keridhaan-Ku,
Aku pun akan menginginkan apa-apa yang dingininya
Siapa-siapa yang bertindak dengan mengandalkan kekuatan-Ku,
maka akan Kulunakkan besi baginya

Orang yang mengerjakan maksiat,
tidak akan Kubuat mereka berputus asa dari rahmat-Ku
Jika mereka bertaubat kepada-Ku,
maka Aku akan menjadi kekasih mereka, sebab Aku mencintai
orang yang bertaubat dan mensucikan diri
Jika mereka tidak bertaubat kepadaku,
maka Aku akan menjadi tabib bagi mereka, Aku berikan cobaan
untuk membersihkan mereka dari berbagai aib

Dan siapa-siapa yang lebih mementingkanKu dari selain-Ku,
maka Aku akan lebih mementingkannya dari orang lain
Satu kebaikan di sisi-Ku adalah
senilai sepuluh kali lipat yang sepertinya,
hingga tujuh ratus kali lipat,
hingga kelipatan yang sangat banyak

Sedangkan kejahatan di sisi-Ku, adalah bernilai satu
Maka jika ia telah menyesal dan memohon ampun,
Aku pun mengampuninya
Aku mensyukuri amal kebaikan yang sedikit,
dan mengampuni banyak kesalahan-kesalahan
Kasih sayang-Ku mendahului murka-Ku

Sifat penyantun-Ku mendahului keputusan-Ku menjatuhkan sanksi
Pemberian maaf-Ku lebih mendahului siksa-KU
Aku lebih pengasih kepada hamba-hamba-Ku,
daripada kasih sayang ibu kepada anaknya... "


(Hadist Qudsi dari buku "Menggapai Manisnya Iman-Butir Ma'rifatuLlah
Ibnul Qayyim Al-jauziyah"
oleh Syaikh Shaleh Syadi -



beringatlah kita wahai manusia,
masih belum terambat dalam mengejar hidayat ALLAH kecuali apabila hari Kiamat Tiba...
sama2 kita bersihkan hati dan jiwa dalam mengejar KEKASIH YANG SATU...

Cinta ALLAH itu adalah cinta ABADI

sekian sahaja untuk kali ini...

semoga kita semua mendapat ibrah daripada surat ini

wassalam



8 Pesanan:

Woofer Storm said... [Reply]

thank MO,bagi peringatan yang gitu berguna^^

Muslimah Optimis said... [Reply]

Woofer Storm : sama2 kita ingat mengingatkan demi kebaikan bersama

Woofer Storm said... [Reply]

Mo,ermmm sy selalu ja membuat kesilpan,moga dosa2 kita diampunkan..

dan mnta maaf coz dah tertag pula..hheeeee
http://www.wooferstorm.com/2011/03/asleenda-1st-giveaway.html

sjaa64 said... [Reply]

check my latest entry :) dh review

Penyu said... [Reply]

terima kasih MO kerana entri ni terlalu menarik.
sentiasa mengingatkan kita betapa indahnya Islam.

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Woofer Storm

terima kasih tagged

Muslimah Optimis said... [Reply]

@jaa64

ok terima kasih

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Muhd Fadil

sama-sama...Islam itu memang indah