PENULIS BLOG INI TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH


Assalamualaikum... 


Tadi MO berjalan-jalan di alam maya.
Biasalah kan, nak berjalan di alam realiti ni malas sikit kan..
Banyak kekangan...

Kemudian MO tersinggah ke sebuah blog..
Seorang engineer tapi boleh juga digelar ustaz..
Kira gang proztaz la ni...


terkejut MO membaca nukilan di blog beliau..
Mohon jasa baik saudara dan saudari untuk mendoakan kesejahteraan bagi penulis asal pemilik blog ini". "Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Untuk makluman semua pengunjung blog ini, penulis blog ini, si fulan bin si fulan telah kembali ke rahmatullah pada waktu dan hari sekian. Justeru itu, diharapkan pihak saudara-saudari dapat memaafkan segala kesalahan dan kekhilafan beliau dan menghalalkan segala hutang-hutang beliau. Semoga Allah sahajalah yang dapat membalas jasa baik saudara dan saudari sekalian".

tersentak seketika apabila membacanya..
MO ingatkan tuan blog ni dah kembali menemui Sang Pencipta sebab MO pernah masuk ke blog beliau suatu ketika dahulu dan kenyataan di atas amat mengejutkan MO..

Rupa-rupanya itu hanyalah mukadimah bagi entrynya yang satu itu sempena ulangtahun kelahirannya yang ke -24...

sangat tertarik dan mula memikirkan kemungkinan 
yang akan berlaku pada diri MO..  

dan MO juga tertarik dengan satu kata-kata beliau dalam entry yang sama,
InsyaAllah saya tidak mahu berhenti menulis, bahkan saya ingin menjadikan ia sebagai aset saya 'di sana'. Kerana saya orang yang tidak banyak berpahala, lalu biarlah tulisan dalam ruangan ini menambahkannya walaupun kandungannya biasa-biasa.
 untuk membaca artikel penuh sila klik sini 

p/s :
semakin hari kita memang semakin hampir dengan kematian,
dan tiada siapa boleh menyangkal kenyataan itu..


MO juga mahu menjadikan menulis sebagai satu medium mengumpul khazanah untuk dibawa bekal ke "sana"

semoga kita semua sentiasa istriqamah melakukan sesuatu kerana Allah swt..

p/s lagi:
ni kiranya blog review la.
tak rugi menjenguk ke blog beliau.. 

blog beliau juga sangat menenangkan kepada sesiapa yang singgah..
banyak pengisian yang berguna kepada kita semua..


jom klik..


MO sangat suka ayat Mari Melakukan Kebaikan Setiap Hari 
petikan kata Saidina Ali r.a

sekian wassalam...

14 Pesanan:

Woofer Storm said... [Reply]

sis,tkjt gak bca permulaan entry tu..takut,..

*nak terjah blog beliau,thank sis..

f_aRa_aINa989 said... [Reply]

terkejut dgn tajuk post..hehe


Apabila Isteri GEMUK selepas kahwin

HafizRahman.com said... [Reply]

melalui blogging pun boleh kumpul pahala

Titisan Hujan said... [Reply]

salam...
""saya tidak mahu berhenti menulis, bahkan saya ingin menjadikan ia sebagai aset saya 'di sana'""

TH mebi xbyk ilmu...tp kata2 ini lg mguatkan TH utk mnulis.sm2 kta terus istiqamah ^^,

Solihin Zubir said... [Reply]

hebat...
itulah juga yg ingin dilakukan di blog sy..
menjadikan blog sy sbg bekal ke 'sana'..
sebab sy seorg yg jahil dan byk dosa..
menasihati diri sndiri sambil berkongsi dgn org lain..
sdg cuba utk berubah menjadi lebih baik..
insyaAllah..

anies anessa said... [Reply]

semoga dia tenang di sana..Al-Fatihah...

teratai said... [Reply]

terkejut juga baca, teringat kalau saya dah x ada, mungkin mcm tu yg akan ditulis oleh anak2ku...thanks kerana mengingatkan ttg kematian. Ini nak terjah blog si fulan!

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Woofer Storm

memang terkejut pun..huhu..

Muslimah Optimis said... [Reply]

@f_aRa_aINa989

jangan terkejut..hehe

Muslimah Optimis said... [Reply]

@HafizRahman.com

betul.. tulislah sesuatu yang bermanfaat, insyaAllah

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Titisan Hujan

wassalam.. setuju dengan TH

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Solihin Zubir

sama macam kamu SZ.. saya juga ingin menulis sambil berdakwah...
insyaAllah

Muslimah Optimis said... [Reply]

@anies anessa

dia masih ada lagi di bumi ni... cuba baca sampai habis entry beliau..heheh

Muslimah Optimis said... [Reply]

@teratai

heheh..silakan terjah ke blog beliau