Bertuahnya kerana Dilahirkan Sebagai Seorang Wanita..


Assalamualaikum..
Alhamdulillah kita masih diberi peluang menghirup udara percuma di bumi ALLAH ini...
 hari ini dikatakan Hari Wanita Sedunia...

Tiada apa yang mampu kukatakan 
melainkan bersyukur kerana dilahirkan sebagai seorang wanita.

dulu masa kecik-kecik dulu aku sangat suka main,
panjat pokok dengan budak-budak lelaki,
lumba basikal, 
main lawan-lawan,
main tudung botol (aku sorang perempuan yang lain semua budak-budak laki)
dan macam-macam la..
hat ganas-ganas semua bagi kat aku la..


tapi bila dah besaq panjang ni orang kata,
aku lebih selesa dok umah ja la...
belajaq masak..
hohoho..

dan

aku pernah aku soal diri sendiri
kenapa aku dilahirkan sebagai perempuan dan bukan lelaki?
kenapa anak perempuan kena duduk di rumah sedangkan anak-anak lelaki boleh bermain-main di luar?
kenapa???


dan kini aku peroleh jawapannya..

kerana wanita @ perempuan itu perlu menjaga dirinya..

alhamdulillah..
aku cuba untuk sentiasa menjaga diriku..
aku bukanlah seorang yang terlalu baik..
hanya gadis biasa-biasa..


pesanan buat sahabat-sahabat..

Andai kesedihan menghimpit laluan kehidupan, bertenanglah. Bersabarlah walau sehingga mata terpejam. Sekiranya kita temui apa yang kita inginkan bersyukurlah kerana Allah perkenankan. 

dan doa MO untuk semua  wanita...

"Jadikan kami sbg wanita-wanita solehah dan istiqamah sampai malaikat mautmu datang menjemput, jadikan diri-diri kami sbg bidadari-bidadari dunia diantara bidadari-bidadari syurga kelak bagi suami-suami kami, ameen ya Rabb"
~ super wife super mom super Women~~


SELAMAT HARI WANITA sedunia kpd semua sahabat-sahabat yang dikasihi. Masih ingatkah, Nabi perpesan pada kaum muslimin agar memelihara kaum muslimat.

♥ KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA ♥


dan


terima kasih to my mama 
yang melahirkan dan membesarkan kakak dengan didikan selama ini...
thax to my abah jugak...
thax to my adik-adik yang banyak support kakak depa ni..
dan thax to semua kawan-kawan yang banyak support MO selama ni...
sayang semua infiniti...

p/ s:
1st time guna ganti diri aku di Laman MO.


di sini ada entry best pasal wanita..
mai klik mai...

sekian wassalam..

6 Pesanan:

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

so sweet.. amin2.. nadh doakan kamu.. ;)

Muslimah Optimis said... [Reply]

ameen.. tengok tu entry best tu sapa punya..hohooh...

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

ehh,, mana ada,, biasa saja.. mana leh lawan entry kamu wahai sifu.. ;)

Muslimah Optimis said... [Reply]

@fRaMe LenSeS

errrrr... entry MO biasa2 saja... cuma perkongsian kamu sal wanita sangat best.. tu selitkan seki tu...

Muslimah Optimis said... [Reply]

@fRaMe LenSeS

errrrr... entry MO biasa2 saja... cuma perkongsian kamu sal wanita sangat best.. tu selitkan seki tu...

Woofer Storm said... [Reply]

dtg sni..slmt hari wanita,semoga wnita selalu di lindungi allah dari penindasan..tkpe,setiap hari adalah hari wnita,so syg wnita ketat2..heheee

*siyes jujur dah lama tak masuk ke sini..ermmmm