MONYET ITU SANGAT KIUT...

Assalamualaikum..

MONYET..MONKEY..
kiutkah???
Kalau kat UM ni sangat banyak monyet dok berdating...
(serius sangat banyak okeh)

Okeh..okeh..
ni MO nak cerita suatu kisah pasai monyet ni...

Ada sekoq monyet yang sangat kiut, hobi monyet ni panjat pokok. So, sampailah kat hujung pokok. Tiba-tiba, huihhhh, mai angin yang sangat kencang (ala-ala tornado), tapi monyet ni pegang kuat gila kat dahan pokok tu. Alhamdulillah monyet kiut tu terselamat. 

Lepaih tu, mai pulak angin sepoi-sepoi bahasa (wahhh, kalo dok tepi pantai ni best ni), tapi monyet ni kan atas pokok tapi si monyet kiut ni perasan dok tepi pantai. Nikmat punya pasai, monyet ni pun termengantuk (abih dah dok kena angin lembut ja), pegangan monyet kiut tu di dahan semakin longgar dan akhirnya terlepas lalu te jatuh. Gedebuk..

MOST :


Itulah manusia.
Sesungguhnya dalam usaha kita mengajak manusia kembali kepadaNya, kita akan diuji. Sering,kita kuat dan kental apabila diuji dengan kekerasan, kemeskinan, kepayahan dan kekurangan. 

Kita mampu menahan dan sabar menghadapi ujian berbentuk kekerasan itu.
Namun,kita mudah karam dan kandas apabila diuji dgn nikmat duniawi yang sedikit.
Dibeli dengan harta yang sedikit hingga lupa harta yang kekal di syurga sana.



BERINGATLAH KITA SEMUA DENGAN UJIAN ALLAH..
JANGAN BERASA GUNDAH APABILA DIUJI..
KITA DIUJI, ITU TANDANYA ALLAH MASIH SAYANGKAN KITA...
KUATKAN SEMANGAT, TABAHKAN HATI

wassalam.

8 Pesanan:

CikTomyam said... [Reply]

laa UM pun ada ka? UKM pun bnyak monyet...huewww~~

FarAh AmiRa said... [Reply]

wee~,..nk mai tgk monyet..hahaha..eh..bkn la..nk trjah kak aima..kih3..tenkiu..pengajaran ney!

AhmaD MuizZ said... [Reply]

simple example...
tp pengajaran yg besar....
subhanaAllah...
Dia ajar kita mcm2 dgn pelbagai cara...tapi manusia ramai yg buta..
nauzubillah

Muslimah Optimis said... [Reply]

@CikTomyam

sangat banyak monyer kat UM ni ha

Muslimah Optimis said... [Reply]

@FarAh AmiRa

sama2..amik dan pegang elok2

Muslimah Optimis said... [Reply]

@AhmaD MuizZ

betol tu.. biar buta mata jangan buta hati

Sunah Mohammad said... [Reply]

dear...ade salah eja kat situ...

"KITA DIUJI, ITU TANDANYA ALAH MASIH SAYANGKAN KITA..."

ALLAH...:)

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Sunah Mohammad

thax dear dh betulkan