SIAPAKAH PEMUDA ITU????


Assalamualaikum ya habibi ya maulana..

Siapakah Pemuda itu????

Haaaaaaaaaa..
 buah hati MO kah??? 
bakal suami MO kah???


tidak layak MO untuk bersuamikan dia.
kerana dia seorang lelaki yang tidak pernah 
meninggalkan solat tahajud setelah dia akhil baligh,
sedangkan MO...huhuhu..jarang-jarang terbangun solat malam..


cuma MO mengaguminya dalam diam.
jatuh cinta???
tidak berani nak jatuh cinta ni..
satgi dah jatuh takut takleh nak mengket (bangun)..
huhuhu..

sangat kebal hatinya.
sangat tulus jiwanya demi agama Islam tercinta.


pertama kali mendengar sejarah hidupnya,
hatiku merintih,
mulia hatinya.
bagaimana dia menjadi sekuat itu??
kerana solat yang dijaganya. 


SIAPAKAH PEMUDA ITU???



DIALAH

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V


Sultan Muhammad Al-Fateh Penakluk Constantinopel.
Seorang lelaki yang pernah disebutkan oleh Rasulullah s.a.w 800 tahun sebelum penaklukan Constantinopel.




Walaupun 12 cubaan sebelum Sultan Muhammad Al-Fateh gagal, namun baginda tidak serik mencuba sehinggalah Constantinopel berjaya ditakluki. 


paling MO kagum apabila baginda dan para tentera melalukan 70 buah kapal laut menggunakan jalan bukit dalam tempoh satu malam sahaja...
Subhanallah, dengan izin Allah semuanya terjadi...


Mungkin ada yang berminat mahu membaca sejarah banginda boleh klik sini
atau mendapatkan buku Sultan Muhammad Al-Fateh



MO dok cari buku ni kat Kinokuniya KLCC tak jumpa hari tu.
huhuhu..

nak pi cari kat MPH pulak..
atau pinjam saja..
ermmmm...

Semoga Allah permudahkan urusan kita semua..
InsyaAllah..

wassalam

16 Pesanan:

puteri cahaya. said... [Reply]

kadang-kadang pu3 boleh bangun malam tapi, kadang-kadang pu3 xdpt nak bangun.. cmne tu? hehhee

Solihin Zubir said... [Reply]

sikap tidak mudah putus asa yg wajar dikagumi...

..::Srikandi Asytari::.. said... [Reply]

kata2 m'bina dr beliau;

"I have two traits :
1) a heart as hard as a rock that would not rest until I achieve what I want.
2) a tearful eye out of fear of Allah. So how can I NOT achieve victory?" Muhammad al-Fateh (lecture by intelect 'Amru Khalid).

Hadi Rofiee said... [Reply]

Apa kata MO cuba cari & beli secara onilne. Mudah bukan? :-)

Ingatkan pemuda manalah tadi. Hehe.

Muslimah Optimis said... [Reply]

@puteri cahaya.

hehhehe..puteri tak tau la nak kata pa..hehehe..kalo dah bangun tu buleh la solat malam, kalau tak bangun tu, kira Allah bagi chance tidoq lebih la..tapi rugi sikit la

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Solihin Zubir

yep..tepat sekali SZ...

Muslimah Optimis said... [Reply]

@..::Srikandi Asytari::..

tq 4 sharing that phrase... really appriaciate it...

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Hadi Rofiee

terima kasih atas cadngan..tapi saya lebih suka pi beli sendiri..sambil2 tu buleh cuci mata tengok buku2 lain jugak.. keluaq dari kolej dan keluaq dari UM satu kebebasan buatku..cewahh..hehe...

ingat pemuda mana??? hoho

Gen2Merah said... [Reply]

wah, saya baru tahu dengan tokoh agung Islam ni... hehe.
Thanx MO coz sudi kongsikan ilmu yang berguna di sini.. (",)

Penjejak Mimpi said... [Reply]

As-salam.

Rasenye kat MPH Mid Valley ade la MO. Ce cari.. sbb mase PM kat sane, macam ade terpandang. Tapi sori la kalo PM terpandang buku lain pulak.. Ngeeee :)

Syukri Hasshan said... [Reply]

ku fikirkan siapa..rupanya tokoh.. aku hnya insan kerdil..

hadiee said... [Reply]

alhamdulillah. nice entri. kenapa MO semakin banyak guna aku hang sekarang ni? manakah MO yg lama? huhu

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Gen2Merah

ilmu itu kan harus dikongsi cikgu jamadil..hihihi... saya sangat kagum dengan baginda

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Penjejak Mimpi
tu la kan.. belum berpeluang beli lagi ni..InsyaAllah will soon

Muslimah Optimis said... [Reply]

@Syukri Hasshan

huhuu.. ku juga insan yang kerdil

Muslimah Optimis said... [Reply]

@hadiee

terima kasih atas kesudian membaca.. ermmm.. hanya dengan sesetengah orang ja MO bahasakan aku-hang..dengan yang lain2 masih sama macam biasa... kenapa?? salahkah??