1 Syawal esok belum tentu milik kita..


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Alhamdulillah.. Selesai sudah Ramadan 1432 H.. Rendang dah masak, kuih raya dan isi dalam balang, ketupat tahun ni buat kat rumah orang (beli la maksudnya) Heheheh. Baju raya??? Hmmmm, memang mendukacitakan tak siap... Waaaaaaaaa.. Tukang jahit tu kata siap 26 Ogos, sekali tak siap dia kata 28, 29 dan akhirnya sehingga entry di ditulis baju raya kami sekeluarga belum siap.. Huhuhu.. Tunggu tengah malam nanti macam mana, kalau masih tak siap jugak, redha ajalah kan pakai baju lama. :-)
Dalam kita menyambut kemeriahan syawal esok, jangan kita lupa kepada mereka yang kurang bernasib baik. Dan kita juga kena sentiasa beringat bahawa Syawal esok belum tentu milik kita.. Huhuhu.. Beringatlah pada mereka yang tidak berkesempatan menyambut lebaran tahun ni atas musibah yang diuji Allah swt.. 
  
Mo kata : Esok lepas solat raya akan bertolak ke kampung abah (berjalan raya ke rumah sedara mara belah abah). Syawal kedua ke kampung mama pulak (berjalan raya ke rumah sedara mara belah mama pulak). 
Sekian Wassalam. 

8 Pesanan:

cik heroin said... [Reply]

Selamat Hari Raya =D

H.J said... [Reply]

selamat hari raya jugak..maaf zahir batin..aha

Gen2Merah said... [Reply]

Selamat Hari raya buat sahabatku MO.. Semoga berbahagia di hari kemenangan bersama famili tercinta.

Ikhlas ~Gen2Merah~

JIJI YU said... [Reply]

selamat hari raya

*47!k@# said... [Reply]

hati2 dijalan raya kak~

syazu said... [Reply]

misi mengutip duet raya!

muhamadsufian89 said... [Reply]

sama la kita kan gerak lepas solat raya. takpe kak baju tu no2 yang penting manfaatkan raya ni utk ziarah sanak saudara utk mengeratkan silaturrahim ye. :)

Ary ariasputera said... [Reply]

selamat hari raya... ary nak ajak dengarkan lagu raya ciptaan ary ... harap sudi ye..

http://ariasputera.blogspot.com/2011/08/salam-lebaran-buat-semua-ary-dendangkan.html