Contest Aku Berpuisi- Aku Mahu Bertaubat


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kali ni MO nak join contest Aku Berpuisi yang dianjurkan oleh Cikgu Azhan. Kalau berminat nak join jugak sila klik banner di bawah. :-) MO bukanlah pandai sangat berpuisi tapi sekadar menghilangkan rasa tekanan dan bosan kadang-kadang terhasil puisi-puisi yang merapu. Hihihi...




Panorama alam
Indahnya
Tidak pernah aku bayangkan
Bagaimana alam seabad akan datang
Masih adakah pohon-pohon hijau
Yang sentiasa sujud dan patuh kepadaMu?
Atau hanya ada hutan-hutan batu
Yang keras
Yang bewarna warni

Ketika itu
Mungkin aku sudah di alam lain
Di alam barzakh
Mungkin aku sudah hancur dimamah bumi  
atau
Di seksa
Setiap hari aku akan meraung meminta dikurangkan keseksaan

Namun
Siapa yang mendengar
Tiada siapa melainkan ALLAH s.w.t

Tetapi
Ketika itu menangis air mata darah sekalipun tidak berguna lagi
Aku merasa penat
Namun seksaan itu juga tidak pernah berkurang
Aku tidak pernah dikasihani
Aku hanya mampu menangis dan meraung
Mohon dilepaskan dari seksaan

Namun jika aku dilepaskan 
Mungkin hanya sekadar mimpi

Kalaulah
Aku seorang anak yang soleh

Kalaulah
Aku seorang anak yang solehah

Kalaulah
Aku hamba Allah yang patuh

Kalaulah
Masa boleh diundur kembali

Aku mahu bertaubat YA ALLAH
Aku tidak sanggup diseksa begini YA ALLAH
Ampunkan aku YA ALLAH.
Ampunkan aku.

Nukilan,
Muslimah Optimis
11.11.10
9.30 Malam
Bilik Tesis dan Disertasi
Perpustakaan Utama Universiti Malaya

MO kata : Harap penyertaan ini diterima memandangkan nukilan ini dah lama dihasilkan semasa MO tekanan meyiapkan thesis MO. :-)

Syarat kena tag 3 orang : Bulan Bulat, Meor As-Syabab, Putera Remaja

Sekian Wassalam.

10 Pesanan:

Halawatul_Insyirah said... [Reply]

salam. mcm best je. o hik3x.

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

terbaekkk.. kami suka. kami suka. ;)

aimie amalina said... [Reply]

besnyela =)
wee
saya pon join juga!
gud luck sis =.<

Sunah Sakura said... [Reply]

rajinnya MO join puisi2..wuwuwuw...

narmi nib damha ila said... [Reply]

aha..ade pon..teringin nk join.. ^^

pengemisCinta said... [Reply]

alhamdulillah..sangat sarat dengan hikmat MO..nice.pc nak join pun tak pandai.tap rasa macam nak cuba. kiki;) gudluck ek..hehe

Mohamadazhan.com said... [Reply]

salam sahabat puisi, mohon maaf atas perhatian yang lewat. saya terlalu sibuk beberapa waktu ni.

Pertama kali saya nak ucapkan terima kasih atas kesudian menyertai contest aku berpuisi =)

puisi taubat yang sangat menyentuh hati, jangan ditangguh taubat kepada-NYA...moga Allah mengampuni dosa-dosa kita amin =)

penaberkala said... [Reply]

sekali lagi jumpa MO dalam pertandingan di blog,hehe

good luck ye utk final

Shaker™ said... [Reply]

Ziarah melihat finalis top10 contest aku berpuisi :)..

tahniah dan gud luck..

maizatulsuraya said... [Reply]

salam, puisi yg menyentuh jiwa, luhur.

tahniah jadi top 10 contest aku berpuisi! :)